Popis produktu
K ruce budete mít nádherný přehled mincí a bankovek a nápady na mnoho aktivit pro jednotlivce i skupinu. Tento balíček karet využijete plnohodnotně doma, tak i ve školní lavici.
Hra je ideální zejména pro děti 3. ročníku v období, kdy se rozvíjí počítání do 1000.Využijete ji však i v ostatních ročnících při opakování nebo upevňování učiva.Využijete ji však i v ostatních ročnících při opakování nebo upevňování učiva.Mladší děti se učí znát hodnotu a vzhled jednotlivých mincí.
Pevnější zasouvací balení.
Co se děti naučí:
- orientovat na číselné ose do 1000
- sčítat a odčítat do 1000 (písemně i zpaměti)
- rozložit číslo na stovky, desítky a jednotky
- porovnávat čísla do 1000
- zaokrouhlovat na stovky a desítky
- poznat vzhled jednotlivých bankovek a mincí
- používat bankovky a mince v hodnotě 1, 2, 5, 10, 20, 50, 100, 500
- počítat s bankovkami a mincemi do 1000 korun
Aktivity pro jednoho hráče:
Dítě si vybere jednu kartu, do sešitu opíše obě čísla a splní následující úkoly:
- napíše počet stovek, desítek a jednotek
- písemně sečte / odečte obě čísla
- napíše číslo předcházející a následující hodnotě bankovek a mincí, a vytvoří tak číselnou řadu
- zaokrouhlí obě čísla na stovky a desítky
- dopočítá, kolik chybí do 1000 pro každé z čísel
Dítě může také použít více karet a splnit následující úkoly:
- ze všech karet vytvoří řetěz (bankovky a mince x číslo)
- znázorní součet více karet pomocí papírových mincí a bankovek
- sečte bankovky a mince na příslušných kartách a zapíše výsledek
Aktivity pro skupinu:
- Řády: První hráč řekne podle své karty například: „Já mám 4 stovky, 8 desítek a žádnou jednotku. Kdo má 9 stovek, 7 desítek a 2 jednotky?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 972.
- Větší/menší: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 162. Kdo má číslo, které je o 54 větší než 400?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 454.
- Početní úkoly: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 345.” Navazujícího hráče vyzve příkladem, který sám vymyslí podle čísla ve spodní části karty. “Kdo má 730 - 8?“. Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 722.
- Vyvolávaná: Jeden je hlasatel, který dává úkol, ostatní sledují na kartě součet mincí. Hlasatel vyzve hráče například takto: „Kdo má součet bankovek a mincí mezi 100 a 200, udělá tři dřepy.“ Kdo má, provede činnost a stává se novým hlasatelem. Nastane-li situace, že by hlasatelů bylo více, buď hlasatel zúží možnosti, nebo vybere někoho dalšího.
- Od největšího: Vytvoříme skupiny po pěti nebo více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle hodnoty bankovek a mincí na svých kartách – od nejvyšší po nejnižší hodnotu.
- Pohyblivé řady: Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž hodnotu zná. Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty. Spočítají hodnotu protivníka a porovnají s hodnotou na své kartě. Kdo má vyšší číslo, vyskočí, kdo má nižší číslo, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady.
- Větší bere: Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky a sečtou hodnotu bankovek a mincí. Kdo má větší obnos, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet.
- Cvičíme: Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají své karty, kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice.
- Domečky: Karty s konkrétními charakteristikami, například rozmezí po 100 (100-200, 200–300, ...), rozmístíme do prostoru. Každý má jednu (či více) hrací kartu a hledá její domeček podle součtu bankovek a mincí.
Přidat hodnocení
Hodnotit mohou pouze příhlášení uživatelé. Přihlásit