Popis produktu
Jen jednou hrou to však nekončí - podívejte se níže do popisu. Díky přiloženému letáku můžete využít karty i jednotlivec doma se svými blízkými. Rodič, který není vždy propojujícím článkem mezi ZUŠ a budoucím virtuozem, tak může najít se svým malým hráčem řeč skrz společnou hru.
Hru využijí žáci i učitelé 3. ročníku, kdy se prohlubuje učivo hudební výchovy a nauky. Využitelnost je také v ZUŠ.
Pevnější zasouvací balení.
Co se děti naučí:
- základní pojmy z hudební teorie
- druhy not, pomlk a taktů
- rytmické útvary, dynamická znaménka a posuvky
Aktivity pro jednoho hráče:
-
- roztřídí karty dle kategorií na: noty, pomlky, takty, dynamiku, posuvky
- v rámci kategorie, pokud lze, seřadí vzestupně či sestupně
Aktivity pro skupinu:
-
- Domečky: Karty s konkrétními charakteristikami, například noty, pomlky, dynamika, posuvky, takty rozmístěte do prostoru. Každý má jednu (či více) hrací kartu a hledá její domeček podle příslušné charakteristiky.
- Tichá pošta: Skupinu rozdělte na dvě řady. Prvnímu v řadě učitel ukáže kartu s hudebním symbolem. Hráč ho šeptem sdělí dalšímu, ten dalšímu, až slova doputují k poslednímu v řadě, který půjde ke stolu a mezi kartami vybere kartu s odpovídajícím symbolem.
- Bingo: Na stůl rozložte 15 karet obrázkem nahoru. Každý dostane prázdnou kartu pro hru bingo (3x3), do které si opíše 9 různých symbolů dle vlastního výběru z karet rozložených na stole. Karty se otočí obrázky dolů a přijde na řadu losování. Učitel obrázky neukazuje, ale pojmenovává. Děti škrtají postupně příslušné symboly na svých kartách. Vítězí ten, kdo má první vyplněný sloupec, řadu nebo uhlopříčku.
- Elektřina: Skupinu rozdělte na poloviny a děti si sednou do řady zády k sobě. V řadě se drží za ruce. Učitel prvním ukazuje karty s hudebními symboly a pojmenovává je slovně. Odkryje např. křížek a říká “oktáva”. Ve chvíli, kdy symbol pojmenuje správně, musí hráč stisknout sousedovu ruku. Stisk dojde až na konec řady a poslední se přihlásí, že k němu elektřina došla. Dojde ke stolu najít shodnou kartu. Sedne si pak na začátek řady.
- Osmisměrky: Žáci se rozdělí do skupin. Každá skupina obdrží několik karet s hudebními symboly. Jejím úkolem je vytvořit osmisměrku za použití názvů symbolů. Skupiny si pak mezi sebou osmisměrky prohodí a luští.
- Plácačka: Děti se rozdělí na dvě skupiny. Učitel rozloží karty s hudebními symboly na stole a pozve k němu vždy dva protihráče, kteří obdrží plácačku na mouchy. Učitel vysloví název symbolu a kdo první plácne shodnou kartu, dostává pro svou skupinu bod. Hráči se po každém kole vymění.
- Přihořívá: Hry se účastní celý kolektiv. Jedno z dětí jde za dveře, učitel zatím schová kartu a zadá třídě píseň, kterou zpívá. Když se hráč ke kartě přibližuje, třída zpívá hlasitěji. Když se naopak vzdaluje, zpěv zeslabuje. Po nálezu karty žák určí hudební symbol.
Přidat hodnocení
Hodnotit mohou pouze příhlášení uživatelé. Přihlásit